keskiviikko 29. helmikuuta 2012

2-vuotias karvaotus!


Anteeksi nyt taas jälleen kerran, en ole viime aikoina juuri postaillut kun ei ole mitään erityisen mielenkiintoista tapahtunutkaan. Haapajärven näyttelyyn emme sitten viime viikonloppuna päässeetkään, seuraava onkin sitten Limingassa ensi kuussa.

Aapo täytti eilen huimat 2v, ja sai sen kunniaksi Nellin kanssa herkkuaterian.
Aapo-otus on tällä hetkellä lihotuskuurilla, vesiheinädieetti sai sen laihtumaan hieman liikaakin (paino oli ihan 1,8 kg alarajoilla, eli Aapolle todella vähän) ja tarkoitus suunnilleen 2 kiloon olisi tarkoitus saada se nousemaan.
Alvar on tällä hetkellä 2v 2kk mutta vauhtia papasta ei puutu ja tuolla se vielä porskuttaa.



torstai 29. joulukuuta 2011

Blogiarvonnan palkinto

Voitin vähän aikaa sitten Rakasta, rotakasta blogin arvonnan. Ja tällainen palkinto sieltä paketista löytyi. Tulee tosiaankin tarpeeseen, juurikin noita köysiä ja Sputnikin olin aikonutkin hankkia! Kiitoksia kovasti Susannalle.


Tässä muutama kuva joululta, toisessa kuvassa on Aapon joululahjat.


lauantai 24. joulukuuta 2011

lauantai 10. joulukuuta 2011

Se ihana tunne kun....

...kani syö!
Meillä ei ilman ongelmia ole selvitty. Eilen huomasin illalla kotiin tullessani että Aapo käyttäytyy erikoisesti, se ei suostunut syömään ja makoili vain oudon näköisessä asennossa. Ajattelin heti että voisikohan sillä olla suolitukos, mutta tunnustelin sen mahaa ja se oli ihan normaali, eikä Aapo edes aristellut sitä yhtään. Sitten tuli mieleen Aapon jalat, sen kantapäät olivat jo kauan olleet karvattomat ja välillä hilseilleetkin.
Nyt karvattomuus oli levinnyt vielä lisää ja ne näyttivät jo melko pahoilta. Kokeilin nostaa Aapoa lattialle jotta näen aristeleeko se jalkojaan, ja kyllä aristeli. Se käveli todella vaivalloisen näköisesti eikä laskenut yhtään painoa kantapäilleen. Sen jalat olivat niin kipeät ettei se pystynyt syömäänkään.
Muistin sitten että kun Aapo käytettiin kastroitavana, saimme mukaan varulta kipulääkkeen jotan en sitten antanut Aapolle kun ei tarvetta ollut. Annoin Aapolle kipulääkettä ja päätin odottaa että auttaako se, auttoihan se sitten ja myöhemmin illalla Aapo jo suostui syömäänkin.
Äsken aamullakin se oli ihan normaali, saa nähdä lopettaako se syömisen taas kun lääkkeen vaikutus lakkaa. Ensi viikolla sitten on varmaan pakko mennä eläinlääkärille. Toivottavasti nyt saataisiin tämä ongelma pois alta.

lauantai 3. joulukuuta 2011

You make me feel like I am whole again


Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am home again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am whole again


Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am young again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am fun again


However far away I will always love you
However long I stay I will always love you
Whatever words I say I will always love you
I will always love you

sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Ensimmäisiä talvikuvia

... tai no eihän se ihan talvi vielä ole, mutta lumikuvia kuitenkin!






keskiviikko 16. marraskuuta 2011

Näytteilyä

Anteeksi nyt taaas kerran kun on kirjoittelu hieman unohtunut. Viime viikonloppuna oltiin pupsujen kanssa näyttelyssä, Alvari on jo jäänyt eläkkeelle.
Kumpikaan ei mitenkään erityisesti menestynyt, Nelli sai kunniamaininnan ja pisteet olivat 93p. Aapo ei saanut mitään, tosin pisteetkään ei mitenkään mahtavat olleet, 92,5.

Ei kai tässä juuri mitään kerrottavaa ole, eipä mitään ertyisempää ole tapahtunut. Alvarissa jo selvästi alkaa vanhuus näkyä, se nukkuu paljon enemmän ja silmätkin rähmii. Kovin vilkas ja touhukas pikkuinen se silti vielä on, onneksi.


Kyllähän sillä ikääkin jo on, ensi kuussa täyttää 2v! Tähän mennessä se on jo vanhimmaksi elänyt syyrialaiseni (ja myös lemmikkini), Henni kuoli vain 1v 8kk vuoden iässä, Nita 1v 10kk.

Omistajan rottakuume on jo noussut vaarallisen korkeaksi, rottia tosiaan olisi suunnitteilla hankkia Alvariiduksen jälkeen. Haaveissa olisi muutama pieni rexnaaras, väreillä ei juuri ole väliä, mutta buff tai mink olisi unelma.
Viime näyttelyssä pääsin lääppimään Even Pahista, joka tosiaankin pahensi rottakuumettani... sellaisia on kyllä pakko saada. Kivaisa häkkikin on jo löytynyt netistä, toivottavasti niitä on vielä saatavilla kun olen saanut luvan rottiin.

Ai niiin! Ja Nellihän täytti viime perjantaina 1v! Onpas nämä kaikki eläimet jo vanhoja, ihan äskenhän se vielä oli suloinen pieni pupuvauva.
Sisko teki pupuille synttärikakun, jota molemmat söivat oikein innoissaan. Aapon osalta se nyt ei ollut mikään yllätyskään... sille maistuu ihan kaikki.

sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Näyttelytuloksia

No niiin, eilen olimme siis Himangalla näyttelyssä ja tässä olisi tuloksia. Alvarin osalta näyttely meni yhtä huonosti kuin oletinkin ja se saa nyt tästä lähtien viettää leppoisia eläkepäiviä kotona. :)
Aapon pisteet olivat samaa luokkaa kuin viime näyttelyssäkin ja se sai 91,5p. Näyttelyssä oli kuitenkin aika huono taso ja Aapo oli avointen urosten LKV3 ja sai erikoispalkinnon puhtaista tassuista.
Nellin pisteet olivat huonommat kuin viimeksi eli 93,5p, mutta siitä huolimatta sekin menestyi hienosti huonon tason takia. Se oli PPK4, avointen naaraiden LKV1 ja sai kunniamaininnan 5p kohdista.
Eli kaikenkaikkiaan meillä meni oikein hyvin :) Seuraava näyttely onkin sitten marraskuussa Limingassa.

Kuvia ei juuri tullut näyttelyssä otettua, mutta tässä pari kuvaa palkinnoista.

Nellin palkinnot (Avointen naaraiden LKV1, PPK4 + KuMa 5p kohdista)

Aapon palkinnot (erikoispalkinot puhtaista tassuista + Avointen urosten LKV3)

perjantai 30. syyskuuta 2011

Näytteilyä taas kerran

Huomenna olisi taas kerran suunta kohti näyttelyä. Mukaan lähtee (yllätysyllätys) kaikki eläimet, Alvarille tämä taitaa olla viimeinen näyttely ennen eläkkeelle jäämistä, koska sillä on selvästi alkanut vanhuus painaa päälle ja turkki on ohentunut todella paljon ja itse hamsterikin on laihtunut. Mitään suuria odotuksia Alvarin suhteen ei siis tosiaankaan ole.
Aapo sen sijaan on tällä hetkellä oikein hyvässä näyttelykunnossa. Toki hieman sille on ylimääräistä kertynyt ja sitä olen yrittänyt laihduttaa (mutta kun Aapo tykkää niin paljon ruoasta) aika huonoin tuloksin.
On se kuitenkin vajaan 100g laihtunut. Ja luojan kiitos, Aapon vuoden jatkunut karvanlähtö on alkanut vihdoin hieman vähentyä ja turkki on todella hyvässä kunnossa ja palautuu hienosti.
Nellillä taas juuri alkoi karvanlähtö, joten siitä varmaan hieman miinusta tulee.



Niin ja sain tällaisen tunnustuksen Heidiltä, kiitos kovasti!



Tunnustuksen saaneen pitää;

1. Kiittää tunnustuksen antajaa
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.

1. No tämähän on tietysti ilmiselvä, rakastan eläimiä ja todella paljon.
2. Rakastan myös katsella ulkomaalaisilta kani- ja hamsterifoorumeilta upeita häkkikuvia.
3. Jospa tähän keksisi jotain eläimiin liittymätöntä. Hmm no olen huono kertomaan asioita itsestäni.
4. Minulla on ollut eläinblogin lisäksi moniamonia eri blogeja valokuvausblogista lifestyleblogiin, mutta mitään niistä en ole jaksanut päivittää ja innostus on aina lopulta lopahtanut. Tätä blogia olen kuitenkin jaksanut kirjoittaa jo todella kauan.
5. Rrrakastan elokuvia, ihan kaikenlaisia elokuvia.
6. Frendit on paras sarja ikinä! Aloin katsomaan sitä hmm päälle vuosi sitten ja rakastuin. Siihen ei ikinä kyllästy vaikka olenkin nähnyt suurimman osan jaksoista varmaan miljoona kertaa.
7. Olen harrastanut valokuvausta jo melkein viisi vuotta. Nykyisen kamerani sain vasta viime jouluna.
8. Mitähän tähän viimeiseen keksisi. Minulla on ollut vuoden aikana hoidossa 11 eläintä (jos oikein laskin).

Kaikki joille antaisin tunnustunksen ovat jo ilmeisesti sen saaneet, joten en anna tätä kenellekään :D Anteeksi.

Näyttelystä tulee postausta lauantaina jos vain ehdin tulla koneelle, jos en niin sitten varmaan sunnuntaina viimeistään. Nyt lähden valmistautumaan näyttelyä varten! :)

lauantai 17. syyskuuta 2011