perjantai 17. elokuuta 2012
torstai 16. elokuuta 2012
Aapo ulkoilee
Olen ollut sairaana ja tänään en mennyt kouluunkaan, joten käytiin Aapon kanssa hieman pihalla ottamassa muutamia kuvia, kun viime kerrasta onkin jo aika kauan aikaa. Älkää säikähtäkö Aapon karvan upeaa tilannetta, olen vain niin kyllästynyt löytämään kaninkarvoja ihan kaikkialta, autosta hammasharjaan. Joten karvat veks, yritetään nyt kuitenkin kasvattaa nuo takaisin Haapajärven näyttelyyn mennessä, joka on silloin 15.9. Mutta saa nähdä onnistuuko, jos ei niin lähdetään sinne vain Nellin voimin.
Aapon leikkaamisen jälkeen sen karva siis on ollut aivan järkyttävä, sitä vain lähtee ja lähtee, ihan yhtä paljon kuin muilta kaneilta karvanvaihdon aikaan. Mutta ei tuo pupu kotikanina turkkiaan kaipaa.
![]() |
| Alvarin hauta |
Ai niin! Ja mehän oltiin viime viikonloppuna näyttelyssä, Nelli oli avointen naaraiden LKV3 pistein 93½ ja Aapo sai kunniamaininnan, muistaakseni kokonaisuudesta. Ja pisteet olivat 92, karva sillä oli niin huonossa jamassa (en sentään ollut sitä silloin vielä leikellyt) niin lähti siitä todella paljon pisteitä. Pitäisi myös käsittelyä yrittää reenata Aapon kanssa, selällään olo ei enää suju ihan niin hyvin kuin ennen.
Lähiaikoina Aaposta on tullut yhtäkkiä paljon rohkeampi kuin ennen, yleensä se juoksee karkuun jos sitä koskee muualle kuin päähän, nyt se jää vain paikoilleen eikä jaksa välittää. Ja yleensä jos nostat sen syliin ja laitat takaisin lattialle niin se menee piiloon eikä tule loppupäivänä takaisin (tosin ruoka on hyvä houkutin), nyt sitä ei haittaa enää sekään.
Yöt tuo nukkuu nykyään yleensä sängyssä, vieressä tai jalkopäässä. Nyt kun Alvarin terraa ei enää ole, on se löytänyt myös uuden lempparipaikan pöydältä ja siinä se tykkää makoilla vaikka lattialla olisi sille ihan petikin. Häkkihän tuolla on siis auki ihan 24/7 eikä se siellä nykyään juuri vietä aikaa.
torstai 9. elokuuta 2012
sunnuntai 5. elokuuta 2012
Pet Expo 2012
Haaste
Sain Iinalta tällaisen haasteen.
1. Mitä harrastat?
Harrastan eläimien lisäksi valokuvausta ja kuntonyrkkeilyä.
2. Kuinka vanha olet?
16 vuotta.
3. Mitä lemmikkejä sinulla on?
Tällä hetkellä kaksi kania (Leijonanharjas Aapo ja Kääpiöluppa Nelli), Syyrialainen hamsteri Alvar ja valkoinen Akaattikotilo.
4. Miksi juuri sitä/niitä lajia/lajeja?
Ensimmäinen kani tuli meille ilman että olin sellaista suunnitellut ottavani, ihastuin vain Aapoon niin kovasti että pakko se oli saada. Nelli tuli meille koska siskokin halusi oman lemmikin. Hamstereita mulla on ollut jo mooonta vuotta. Alvarin jälkeen tosin tulee tauko.
5. Jos saisit/voisit ottaa nyt minkä eläimen tahansa, minkä ottaisit?
Koiran tai rottia!
6. Kuinka vanha on vanhin lemmikkisi?
Alvar on 2v 7kk, eli todella vanha hamsteriksi.
7. Nuorin?
Nelli 1,5 vuotta.
8. Suosittele jotain hyviä eläinblogeja?
Niitä on monia, täältä löytyy blogit joita seuraan.
9. Paras eläintarvikeliike/eläinkauppa?
Musti & Mirri on hyvä eläintarvikeliike, ja plussaa se saa vielä siitä ettei siellä myydä eläimiä.
10. Ammattisi/Ammatti josta haaveilet?
Unelma-ammatti olisi eläinlääkäri, mutta se ei tule koskaan toteutumaan joten ei oikeastaan ole mitään hajua. Graafinen suunnittelukin kiinnostaisi.
11. Lempivuodenaikasi, miksi?
Kevät ja kesä. Koska lämmintä.
1. Mitä harrastat?
Harrastan eläimien lisäksi valokuvausta ja kuntonyrkkeilyä.
2. Kuinka vanha olet?
16 vuotta.
3. Mitä lemmikkejä sinulla on?
Tällä hetkellä kaksi kania (Leijonanharjas Aapo ja Kääpiöluppa Nelli), Syyrialainen hamsteri Alvar ja valkoinen Akaattikotilo.
4. Miksi juuri sitä/niitä lajia/lajeja?
Ensimmäinen kani tuli meille ilman että olin sellaista suunnitellut ottavani, ihastuin vain Aapoon niin kovasti että pakko se oli saada. Nelli tuli meille koska siskokin halusi oman lemmikin. Hamstereita mulla on ollut jo mooonta vuotta. Alvarin jälkeen tosin tulee tauko.
5. Jos saisit/voisit ottaa nyt minkä eläimen tahansa, minkä ottaisit?
Koiran tai rottia!
6. Kuinka vanha on vanhin lemmikkisi?
Alvar on 2v 7kk, eli todella vanha hamsteriksi.
7. Nuorin?
Nelli 1,5 vuotta.
8. Suosittele jotain hyviä eläinblogeja?
Niitä on monia, täältä löytyy blogit joita seuraan.
9. Paras eläintarvikeliike/eläinkauppa?
Musti & Mirri on hyvä eläintarvikeliike, ja plussaa se saa vielä siitä ettei siellä myydä eläimiä.
10. Ammattisi/Ammatti josta haaveilet?
Unelma-ammatti olisi eläinlääkäri, mutta se ei tule koskaan toteutumaan joten ei oikeastaan ole mitään hajua. Graafinen suunnittelukin kiinnostaisi.
11. Lempivuodenaikasi, miksi?
Kevät ja kesä. Koska lämmintä.
torstai 2. elokuuta 2012
Eläinlääkärissä
Jouduttiin tänään siis käymään Alvarin kanssa eläinlääkärillä, sen iho on mennyt niin pahaan kuntoon. Aluksi sillä oli vain vähän hilseilyä mutta nyt se on levinnyt koko selkään ja lisäksi on ilmestynyt tummia pisteitä pään alueelle, silmän yläpuolella on myös jonkinlainen patti.
Diagnoosiksi selvisi sitten se mitä itsekin pelkäsin, eli Cushing. Siihenhän ei ole parannuskeinoa, mutta sain mukaan niskaan laitettavia tippoja joiden pitäisi auttaa hilseilyyn. Lisäksi eläinlääkäri löysi Alvarilta todella monta pientä kasvainta, jotka ovat ilmestyneet niin nopeasti etten itse ollut niitä edes huomannutkaan. Silmän yläpuolellakin oleva patti on ilmeisesti kasvain.
Silti tuo on vielä niin hyvässä kunnossa ja pirteä (tosin nukkuuhan se toki nykyään enemmän kuin ennen, 2v 7kk on hurja ikä hamsterille!) joten en nähnyt vielä syytä lopettaa sitä. Katsotaan nyt jos se menee huonompaan kuntoon.
Tuossa on vielä pari päivää sitten otetut kuvat Alvarin ihosta.
Diagnoosiksi selvisi sitten se mitä itsekin pelkäsin, eli Cushing. Siihenhän ei ole parannuskeinoa, mutta sain mukaan niskaan laitettavia tippoja joiden pitäisi auttaa hilseilyyn. Lisäksi eläinlääkäri löysi Alvarilta todella monta pientä kasvainta, jotka ovat ilmestyneet niin nopeasti etten itse ollut niitä edes huomannutkaan. Silmän yläpuolellakin oleva patti on ilmeisesti kasvain.
Silti tuo on vielä niin hyvässä kunnossa ja pirteä (tosin nukkuuhan se toki nykyään enemmän kuin ennen, 2v 7kk on hurja ikä hamsterille!) joten en nähnyt vielä syytä lopettaa sitä. Katsotaan nyt jos se menee huonompaan kuntoon.
Tuossa on vielä pari päivää sitten otetut kuvat Alvarin ihosta.
Tunnisteet:
Alvar,
cushing,
eläinlääkäri,
hamsteri,
iho,
ihokasvaimet,
kasvaimet,
kasvain,
sairastelu
perjantai 27. heinäkuuta 2012
Hengissä ollaan!
Ajattelin vain ilmoittaa että tosiaan ihan hengissä vielä ollaan kaikki vaikken olekkaan moneen kuukauteen kirjoittanut mitään. Olen ollut pois kotoa lähes koko keän joten ei ole ollut aikaa blogillekaan.
Alvar täyttää ihan muutaman päivän päästä 2v 7kk, joka on jo melko hurja ikä hamsterille. Vielä se tuolla porskuttaa eikä muutamien pikku vaivojen lisäksi pahemmin mitään merkkejä vanhuudesta ole.
Laitanpa tähän loppuun vielä kuvan kettulapsesta jota olen tässä viikon aikana käynyt useamminkin kuvaamassa. Suloinen se ainakin on.
Yritän tehdä parempaa postausta lähiaikoina ja ehkä muutan tätä ulkoasuakin keäisempään suuntaan (vaikka ei siihen syksyynkään taida enää kauaa olla).
Alvar täyttää ihan muutaman päivän päästä 2v 7kk, joka on jo melko hurja ikä hamsterille. Vielä se tuolla porskuttaa eikä muutamien pikku vaivojen lisäksi pahemmin mitään merkkejä vanhuudesta ole.
Laitanpa tähän loppuun vielä kuvan kettulapsesta jota olen tässä viikon aikana käynyt useamminkin kuvaamassa. Suloinen se ainakin on.
Yritän tehdä parempaa postausta lähiaikoina ja ehkä muutan tätä ulkoasuakin keäisempään suuntaan (vaikka ei siihen syksyynkään taida enää kauaa olla).
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
























































